10. februára 2002

Bystrica


 E-mail Hrochovi do Nemecka
Subject: Vodácka nedeľa
Nazdar Hrocho.

Trochu ťa naseriem, ale včera (10.2.2002)sme so Zajkom boli na vode. Nádhera. U nás celkom pršalo a preto bolo vody všade dosť, tak sme sa nevedeli rozhodnúť, či ísť Varínku alebo Bystricu. Nakoniec sme sa rozhodli pre Varínku s tým, že ak bude čas ešte stihneme aj Bystricu. Šoféra nám robil Šaňo a aby mu nebolo dlho, zobral si aj Janu.
Už keď sme prišli do Belej, bolo vidno, že vody je viac ako pred týždoom a preto sme išli ešte vyššie, až spoza odbočky na Lutiše.
Bolo síce dosť zima ale vytrímali sme. Riečka bola fantastická (veď vieš) a Zajko dokonca dva krát eskymoval. Ja som našťastie nezvrhol ani raz, aj keď som mal občas namále. V jednom valci počas surfovania ma pritlačilo o dno a nevedel som sa z toho odtrhnúť. Bol som po prsia vo vode, čln pod vodou a nie a nie odísť. Nakoniec sa mi to podarilo. Ten skok na tej hati bol ešte lepší ako minule. Tiež dobrý bol aj ten spád v Stráži pri vodočte, pri surfovaní dobre držal, ale nedalo sa dobre k nemu vrátiť a Zajko už vystupoval, tak som sa tam ani moc nevyblbol. Šaňo nás už čakal na brehu, tak sme hneď nahodili člnky, ani sme sa nevyzliekli a išli sme smerom na Lutiše s tým, že splavíme Bystricu zo Zborova do Krasna.
Po ceste, keď sme videli ten potok čo ide z Lutiš do Radôstky (potok Radôstka), tak sme hneď zmenili plány. Aj v ňom bolo dosť vody a preto sme hneď zastavili pri vode, zhodili člnky a pripravovali sa na jazdu. Keď nás videli domorodci z okolitých chalupiek, tak vyliezali z domov a pozerali na nás ako na UFO. Tak toto tam ešte nemali. Kým sme sa nahodili, tak sa ich zbehlo zo desať. Keď sme sa odrazili od brehu, tak hneď asi po 4 metroch tam bol perfektný valec a tak som tam pre divákov urobil sviečku ako z učebnice a vyšiel som v nej z valca s miernym pootočením. Asi takú ako sa mi zadarila na Salze. Ľudia pozerali, čo to stváram, ja som z toho bol tiež vyplašený ako sa mi zadarilo a keď som videl Zajkov obdivný pohľad bol som celkom spokojný.
Ďalšia plavba už prebiehala v pohode, nie náročné, celkom pekné a rýchle. Potok Radôstka mal odtiaľ asi 3,5 km a tak sme ho chceli ísť celý. So Šaňom sme sa dohodli, že nás bude čakať niekde pri ceste. Keď sme sa vliali do Bystrice a Šaňa nikde, tak sme išli ďalej, že asi bude niekde nižšie. Takto sme došli až do Zborova. Rieka bola akurát s vynikajúcim stavom vody ktorá stále stúpala keďže stále pršalo. Vrchný úsek bol celkom perejkovatý, takže cesta ubiehala rýchlo. Potom to už začalo byť pomalšie, tak sme pozerali na cestu, kde už konečne uvidíme Šaňa s autom. Šaňa nikde a v Zborove pri tom ihrisku nás to už prestalo baviť úplne (únava, hlad, chlad…) a tak sme vystúpili na breh. Pri ceste s člnmi a v premočených neoprénoch nás domorodci určite nemohli prehliadnúť. A to sme sa ešte na ceste hrali so Zajkom o náhanky, poskakovali sme, vykrikovali, proste správali sme sa ako dementi, len aby nám nebola taká strašná kosa. Medzitým sme stopovali auta (aj motorku) s tým, aby keď uvidia naše auto povedali šoférovi kde sme. Tiež sme zháňali mobil ale kde nič tu nič. Keď sa znova vracali manželia, ktorí nás tam videli aj pred hodinou, tak sa zľutovali a dali nám 18,-Sk na telefón a tak som totálne zmrznutý bežal k tel. búdke. Šaňo našťastie zdvihol môj telefón v aute a hneď ma zjebal kde sme. On nás čakal na Radôstke, zatiaľ čo my sme prešli skoro celú Bystrickú dolinu. Kto vie dokedy by nás tam čakal nebyť tej milej ženičky, čo nám dala peniaze. Daj jej Boh zdravia.
Týmto sa naša vodácka nedeľa skončila a myslím, že dopadla výborne. Aj dnes stále prší a vraj Vadičovský potok by mohol byť celkom dobrý, takže…
Maj sa a teš sa na ďalší víkend.

Richard

Čo ti na to povedať, slepá závisť, ale za chvíľu som doma a potom bude zasa všetko OPTIMALNE OPTIMUM: CHLAPI DRŽTE SA A NECHCEM VIDIEŤ ŽIADNE KRYSI: ČAUTE VODE A VODÁKOM ZDAR

Laco