10. augusta 2003

Tyrolsko

Expedícia Tyroly 2003 sa uskutočnila 1. až 10. augusta roku pána 2003 pod záštitou teamu Raqua kayaker ako medzinárodná slovensko-írska expedícia do oblasti severného Tyrolska spojená s oslavou 30. narodenín, pitím piva, vína, škétskej whisky a iontových nápojov, cyklistikou, splavovaním divokých alpských riek, turistikou, nočným hýrením a ranným vstávaním, kúpaním sa v ľadovcových riekach a hlavne zdokonaľovaním sa v angličtine a užívaním si pohody, čo všetko dopadlo na jedničku. Jednoducho IDAKA.

Motto akcie : Nabral jsem vzduch do ňader a kopnul ho do hader, tak davej gyzde zaber, bo jsme poslední.

Expedícia začala ako každá iná precíznou prípravou pozostávajúcou z kaderníckych úprav a štúdiom dostupných materialov. Nazaobišla sa bez zhonu pred blížiacim sa termínom odjazdu. Až na poslednú chvíľu sme zblalili ďalšieho člena - cyklistu Peťa.

Zostava:
Zajac-kayakár, cyklista, vodič-polovodič a tlmočník
Richard-kayakár, cyklista, organizátor a osobný kuchár Zajaca
Igor-downhill cyklista (šialený zjazdár), spoluorganizátor
Juro-cyklista, turista, fotograf
Amálka-cyklista, turista, tlmočník
Peter-cyklista, turista, fotograf
Jill-kyakár, anticyklista a zdroj zdokonaľovania sa v jazyku

Vyrážame v piatok v neskorých nočných hodinách aj keď stretávka a nakladanie malo začať už o 18.00 hod. V noci vyzdvihujeme Jill - kayakárku z Írska v Blave a rozhodujeme sa, že prvý deň si pozrieme Devínsku Novú Ves. Počas noci degustujeme kvalitu pivka čo sme zakúpili, nakoľko z kvantitou problém určite nebude. V doobedňajších hodinách druhého dňa konečne vyrážame smer Salzburg.
Príchod na Lammer je vo večerných hodinách, ale aj tak zostáva chvíľa času na vytiahnutie bicyklov a zjazd popri Lammeri. Hneď na začiatku začalo pršať, takže sme strávili asi dve hodiny fajčením pri čističke vody a nadávali ako sa nám to doje.... Bol to však prvý a posledný dážď ktorý sme na tomto výlete zažili. Už nás čakalo iba krásne počasie.
Na druhý deň sme splavili Lammer, kde bolo neskutočne málo vody, ale o to krajší bol kaňon Lammerklamm. Tu sme sa aj stretli s partiou Maťo, Janka, Chosé a Aďa z Pov. Bystrice. Cyklisti si zatiaľ užívali prvé kilometre na alpských chodníčkoch. Na ceste do Leogangu - raj downhillových fanatikov, sme využilili zástavku pri jazere Zell am See, kde sme spáchali prvú hygienu v Alpách. Čo nám to však bolo platné keď hneď ďalší deň sme sa potili v Leogangu na zjazdových aj cykloturistických tratiach. Skutočne nádhera. Strávili sme tu asi dva až tri dni spojených s oslavou Amušinej tridsiatky, pečením svetoznámych zemiakových placiek, popíjaním pivka ako aj iných maškrt, návštevou blízkeho kaňonu, ale aj bicyklovaním.
Ďalšia zastávka bola na Krimmelských vodopádoch - čo sú vraj s výškou cca 380 metrov najvyššie (alebo najväčšie?) v Európe. Predierali sme sa medzi húfom turistickej hávede, ale aj túto atrakciu sme prežili bez strát na životoch. Cesta k Švajčiarskym hraniciam však bola podstatne náročnejšia. Na parkovisku pri diaľnici sme museli stráviť noc za účelom konzumácie ďalšej konskej dávky liehovín, nakoľko sme boli v čiastočnom sklze oproti plánu . Keďže sme sa nechceli stať obeťou výškovej nemoci, brali sme to ako súčasť aklimatizácie na očakávané nadmorské výšky.
V Ischgl sme sa "bajkovali" vo výškach 3.000 metrov nad morom v krajine ktorá pripomínala rozsiahle stavenisko bez trávy, bez stromov, samá suť. Predtým sme však využili omeškanie sa na lanovku a dvakrát sme splavili rieku Sanna. Medzitým sa naši vodiči potužovali a získavali odvahu pri konzumácii pivného moku na parkovisku pri ceste v stánku nejakého emigranta, vraj Turka. Pokračovali sme aj v tábore rozloženom pri brehu Sanny na odporúčanie nemeckého kayakára Andyho. Druhý deň sme však už "bajkovali" naplno v nebeských výškach o akých sa nám ani nesnilo a niečo obdobné sme čakali aj vo švajci. Opak však bol pravdou. Vo Švajčiarsku bola nádherná voda - rieka Inn, gýčové výhľady avšak iba z doliny a pivo za 150,-Sk. Zlaté Slovensko.
Cesta domov sa niesla v znamení Opice. Zástavky na každom parkovisku s benzínkou, kde bolo treba doplniť zásoby piva, ktoré ku koncu pochybilo. Aj napriek tomu však expedícia dopadla tak ako dopadla - na výbornú. Bohovia nás majú radi, veď sme im aj pred cestou obetovali jedného barana...